Special

Tällä sivulla olevat työt ovat enemmän tai vähemmän erikoisosaamista vaativia, sekä usein myös asiakkaalle vain offroad käyttöön suunniteltuja (koska ne vaikuttavat päästöluokitukseen alentavasti). Työstä tehtävä ilmoitusvastuu jää asiakkaan hoidettavaksi, mutta toisaalta nämä myös tuovat käytössä mittavia säästöjä niin kulutuksen kuin korjauskustannusten välttämisen myötä.

Ad-blue / urea -järjestelmiin pystymme asentamaan simulaattoreita, jotka opetetaan kuvaamaan autolle ad-blue-järjestelmän olevan kunnossa ja käytössä, vaikka ureaa ei mene tippaakaan, ja järjestelmässäkin voi oikeasti olla vaikka mitä vikaa. simulaattorin käytössäoloa ei kuljettaja / katsastusviranomainen voi huomata autosta päällepäin mistään kohtaa. Simulaattori on mahdollista kytkeä käyttöön ja pois erittäin helposti ja nopeasti. Autoon katsastuksessa tehtävän päästömittaukseen simulaattori ei vaikuta mitään.

P5230300Sisu C600 regeneroinnin poiston pystymme tekemään suoraan auton omaa moottorin ohjainlaitetta säätämällä. Samassa yhteydessä asennamme hiukkassuodattimen tilalle mittatilaustyönä teetetyn läpivirtaavan putken, joka on valmistettu 1mm sinkitystä pellistä, sekä tukimme sekä ohjelmallisesti että mittavalmiilla laipalla pakokaasun takaisinvirtauksen. Tämän työn jälkeen autoon ei enää ikinä tule regenerointiin liittyviä vikoja eikä tehon alenemia. Jälkipoltin kuluttaa oikein toimiessaan 13,8l / polttotunti (joka jää kokonaan pois käytöstä). Lähes aina lisäämme samalla tehoa 70-210hp, joka antaa autolle täysin uuden luonteen. Tällä paketilla saadut kulutusalenemat ovat olleet 10-21l / 100km, joten säästö jo pelkistä löpöistä on huima + kaupan päälle tulevat polttimen takia käydyt korjaamoreissut ja kulut jäävät pois, sekä autossa on mahdollista tämän jälkeen käyttää tavallista moottoriöljyä tuhkautumattoman sijaan. Tätä pakettia ei euroopassa ole muualla. Katsastuksessa tehtävään päästömittaukseen ei työllä ole vaikutusta.

Partikkeli- / Hiukkassuodattimen poistaminen käytöstä onnistuu useimpiin automerkkeihin, ja onkin usein huomattavan paljon edullisempi vaihtoehto kuin uuden suodattimen hankinta, ja tuo mukanaan kulutussäästöjä, sekä antaa mahdollisuuden useimmissa autoissa hieman reilumpaan tehon nostamiseen. Hiukkas/partikkelisuodattimen poistaminen on päällepäin täysin mahdoton huomata, eikä myöskään vaikuta katsastuksessa tehtävään päästömittaukseen.

RE85 / E85 on polttoaineena huomattavasti edullisempaa kuin bensa. Pystymme muuttamaan lähes kaikki bensiinillä toimivat autot / muutkin moottorit etanolille sopiviksi, jolloin polttoaineeseen käytettävä rahan määrä pienenee usein noin 30%. Turbolla varustetuissa bensa-autoissa tulee usein myös lisää tehoa polttoaineen vaihdon myötä. Etanoli palaa puhtaammin kuin bensa ja näin ollen vain parantaa pakokaasupäästöjä.

John Deere -traktoreihin pystymme muuttamaan tehon lisäksi egr-venttiilin käyttöä sekä ajonopeutta.

Ajonestolaitteet on mahdollista ohittaa joissakin automerkeissä, mutta vaatii oikean omistajan läsnäolon työtä tehtäessä.

Metsätyökoneisiin pystymme ohjelmoimaan lisää tehoa, ja sen kautta aikaan saamaan parempaa työtehoa ja pienempää kulutusta.

Dieselkäyttöisten agrekaattien ja kompressorien moottorinohjainlaitteet on myös mahdollista ohjelmoida, ja näin ollen aikaansaada mittavia kulutussäästöjä.

Tämän sivun kaikista aiheista saa lisää tietoa kysymällä suoraan Pekka Savolaiselta numerosta 040 510 8031